TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS

https://doi.org/10.12345/jir.v5i1.157

Authors

  • ARI SAPUTRA

Keywords:

Pembelajaran Bahasa Inggris, Pembelajar Muda, Silabus.

Abstract

Pembelajaran Bahasa Inggris bagi pembelajar muda merupakan hal yang penting untuk
dilakukan. Hal ini mencakup lebih dari mengajar keahlian bahasa. Pada pembelajar muda,
usia sangat penting untuk mendorong kecerdasan, fisik, emosi, dan perkembangan social
mereka. Penelitian ini bertujuan untuk membuat silabus Bahasa Inggris bagi pembelajar
muda. Untuk membuat silabus yang memuaskan, peneliti melakukan beberapa langkah
yaitu (1) menganalisa kebutuhan dan bahasa peserta didik (2) membuat draf silabus (3)
mengimplementasikan produk. Dalam hal metode penelitian, peneliti mengumpulkan data
berdasarkan perencanaan, observasi dan tindakan, dan penerapan. Untuk mengetahui
keberhasilan silabus, peneliti melakukan evaluasi untuk mengukur silabus dimana silabus
tersebut dapat digunakan untuk mengajar pembelajar muda.
Kata Kunci: Pembelajaran Bahasa Inggris, Pembelajar Muda, Silabus.
Teaching English to Young learners is essential thing to do. It involves more than merely
teaching language skills. In the young learners, age are extremely important to encourage
their intellectual, physical, emotional, and social development. This study aims at designing
a syllabus of English for young learners. To design satisfactory syllabus, the researcher did
some steps; (1) analysing of learners’ needs and language needs (2) drafting syllabus (3)
implementing the product. In term of research method, the researcher collected data through
process of planning, observing and acting, and reflecting. To know the effectiveness of the
syllabus, the researcher did an evaluation to measure the syllabus where it was applicable
to use in teaching young learners.
Keywords: Teaching English, Young Learners, Syllabus

Downloads

Download data is not yet available.

Published

02/21/2020

How to Cite

ARI SAPUTRA. (2020). TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS. Journal Ilmiah Rinjani : Media Informasi Ilmiah Universitas Gunung Rinjani, 5(1), 165–174. https://doi.org/10.12345/jir.v5i1.157